K historii československého letectví neodmyslitelně patří právě licenční výroba německého Bückeru. Tyto letouny se u nás vyráběly pod taktovkou firmy Aero a Tatra. Jednalo se o důležitý milník, kterým prošla většina pilotů během druhé světové války a také po ní. C-104ky létaly po válce v mnoha aeroklubech a také v armádě.
Jedná se taktéž o poslední dvouplošník sériově vyráběný v Československu. Až do roku 1949 bylo vyrobeno celkem 260 těchto strojů. Oba typy, jak C-4, tak především C-104, sloužily nejprve čs. vojenskému letectvu k základnímu a pokračovacímu výcviku pilotů a postupně byly předávány do aeroklubů. V letech 1960 a 1961 se stroje C-104 dostaly také do tabulky mezinárodních leteckých rekordů. Význam těchto strojů byl pro výcvik čs. vojenských a sportovních letců značný.